vineri, 25 mai 2012

Delicii cu capsuni


Căpşunile sunt fructe de sezon ideal de consumat atât de către copii, cât şi de către persoanele adulte şi în vârstă. Ele conţin săruri de potasiu, fosfor, sodiu, calciu şi fier, vitaminele A, B1 şi B2. Au un indice glicemic scăzut, putând fi consumate şi de către persoanele cu diabet (în limitele hidraţilor de carbon admişi). Căpşunile sunt fructe tonice, remineralizante, depurative, reechilibrante din punct de vedere nervos şi endocrin. Primăvara se pot face cure exclusive de câte 1-1,5 kg pe zi, timp de 7-14 zile. Căpşunile conţin flavonoide, principii bioactive foarte preţioase pentru menţinerea elasticităţii vaselor de sânge, pentru buna funcţionare a inimii şi a circulaţiei sangvine. Atenţie, persoanele alergice trebuie să evite căpşunile sub orice formă! 
                                                                   Livia Nena                                                                       biolog nutriţionist

Capsunile sunt fructele mele preferate si in aceasta perioada cumpar zilnic, mai ales ca au aparut si capsunile noastre autohtone, mult mai bune si mai aromate decat cele de import. Desigur, ideal e sa le consumam ca atare, proaspete, dar se pot face o sumedenie de deserturi delicioase cu aceste fructe. Am sa va propun doar cateva, urmand ca pe parcursul sezonului sa mai completez lista. 
Fara doar si poate, desertul meu preferat cu capsuni e 


dar mai sunt si altele, cum ar fi












5 comentarii:

  1. arata minunat toate! nici nu mai stiu care imi place mai mult sau care arata mai bine :). yumy toate. pup

    RăspundețiȘtergere
  2. Pavlova arata demential! Sper sa fie destul de gustoase capsunile de acum pentru ca tare mi-a facut pofta!

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc. Pavlova e preferata mea, din pacate alor mei nu le place. Dar macar o data pe an, nu pierd ocazia de a ma rasfata cu acest desert delicios.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.