marți, 18 septembrie 2012

Pogacele cu cartofi


Am gasit aceasta reteta pe blogul Ghiocelei si mi s-a parut interesanta, asa ca ieri am incercat-o. Initial m-am speriat cand am vazut cat de multe ies dintr-o portie, dar azi nu mai era niciuna, semn ca au fost foarte apreciate. Pentru aceste pogacele delicioase avem nevoie de:

-500 g cartofi fierti in coaja (eu i-am fiert cu o seara inainte)
-1 ou
-1 cutie 200 ml iaurt
-1 lingura unt/margarina + 1 lingura ulei (Ghiocel a pus untura insa eu nu folosesc)
-1 lingurita sare
-1 plic drojdie uscata
-400 g faina
+
-1 ou
-100 g cascaval
-sare
-chimen/susan/mac/seminte de in etc. (eu am pus doar chimen)


Intr-un vas amestecam cartofii rasi pe razatoarea mica, oul, sarea, iaurtul, untul, uleiul si adaugam faina amestecata cu drojdia uscata. Framantam pana rezulta un aluat moale si putin lipicios, motiv pentru care vom lucra cu mainile infainate. Intindem pe planseta infainata o foaie de aproximativ 1 cm grosime si decupam cu un pahar cerculete. Le punem intr-o tava pe hartie de copt, ungem cu ou batut, presaram sare, cascaval chimen si coacem in cuptorul preincalzit 30 minute, pana se rumenesc frumos. Sunt delicioase si calde si reci. Se pastreaza acoperite cu o folie alimentara, evident dupa ce se racesc.






3 comentarii:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.