duminică, 19 ianuarie 2014

Fursecuri cu ovaz


Aceste fursecuri le-am facut anul trecut insa am tot amanat sa le postez pentru ca nu mi-au placut pozele. Dar cum m-am apucat sa fac curatenie prin calculator, am adunat intr-un fisier toate restantele de postat. Prajituri, placinte, fursecuri care au ramas nepostate tocmai din acest motiv. Poze urate. :) Dar am sa refac cu siguranta retetele si am sa schimb pozele cu prima ocazie. 
Aceste fursecuri absolut delicioase le-am gasit pe blogul Codrutei, "Apa, faina, sare" si mi s-au parut interesante si sanatoase. Dupa ce le-am facut am constata ca sunt absolut delicioase. 

Ingrediente:
-150 g unt moale, la tempertura camerei
-1 ou
-1 plic zahar vanilat
-110 g zahar 
-135 g faina
-1/2 lingurita bicarbonat de sodiu
-1/2 lingurita scortisoara macinata
-160 g fulgi de ovaz
-150 g stafide
-80 g nuci sau alune de padure prajite si sfaramate

Intr-un bol se adauga untul moale cu zaharul, zaharul vanilat si se spumeaza cu mixerul. Se adauga apoi oul si se bate cu mixerul inca aproximativ 1 minut. Se adauga faina amestecata cu bicarbonatul de sodiu si se amesteca cu o spatula pana se inglobeaza faina.In final se adauga scortisoara, alunele prajite si zdrobite, stafidele si fulgii de ovaz. Se amesteca bine, se acopera vasul cu o folie sau un capac si se pune in frigider o ora. Dupa acest timp, se scoate vasul din frigider si cu o lingura sa pun gramajoare din acest aluat in tava tapetata cu hartie de copt. Nu se formeaza cu mana, pentru ca si asa aluatul e destul de dens si e bine ca fursecurile sa fie mai aerate. Eventual va ajutati de doua lingurite sa formati bile cat de cat uniforme. Se coc fursecurile 15-20 minute, la foc mic in cuptorul preincalzit. Ele se vor auri pe margini insa mijlocul trebuie sa fie mai moale. Cand sunt gata, se scoate tava si se mai lasa fursecurile cateva minute, pana se mai intaresc, apoi se scot pe un gratar. Sunt delicioase.





2 comentarii:

  1. Ce imi plac cookiesurile de felul asta. Cred ca au fost tare gustoase :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Ama. Intr-adevar au fost foarte gustoase. Cu siguranta le voi repeta in curand.

      Ștergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.