sâmbătă, 31 mai 2014

Churros mexicanos


Pe Alexutul meu l-a ajuns dorul de mare, dar si poftele. Si pentru ca n-a mai avut rabdare sa astepte pana in iulie, mi-a cerut sa-i fac churros. Ce-i drept, de mult imi tot cere, dar nu i-am facut pana acum, pentru ca sincer mie mi se pare o prostie, aluat prajit in ulei....si nesanatos pe deasupra. Dar in fine, i-am indeplinit dorinta si i-am facut azi mexicanos cu sos de ciocolata.
Reteta e simpla, destul de rapida, dar dupa parerea mea din cantitatile date ies mult prea multe, asa ca puteti injumatati ingredientele. Oricum nu veti putea manca prea multe si daca stau mai mult timp nu mai sunt atat de bune. 

Ingrediente:
-4 oua
-125 g unt
-220 ml apa
-250 g faina
-2 linguri zahar 
-un varf de cutit sare
-ulei pentru prajit 

Sos de ciocolata:
-150 g ciocolata neagra
-250 ml frisca lichida (sau mai multa)

Intr-un vas se pune untul, zaharul si apa si pune vasul pe foc. Cand incepe sa clocoteasca, se ia vasul deoparte, se pune faina si se amesteca energic. Puteti folosi un mixer si e mai simplu. Se adauga apoi ouale unul cate unul, pe rand, exact ca si la reteta de coji pentru eclere.
Aluatul rezultat se pune intr-un pos caruia ii aplicam un dui sub forma de stea si se spriteaza bastonase in uleiul incins. Se prajesc pana cand se rumenesc si devin aurii. Atentie sa nu se arda, se prajesc destul de repede. Se scot pe hartie absorbanta, apoi dupa ce s-au racit se servesc cu sos de ciocolata. 
Pentru sos, am preferat o varianta mai simpla si mai rapida, am topit ciocolata la microunde, am amestecat-o cu frisca. Ea are tendinta sa se ingroase, astfel ca am adaugat atata frisca lichida cat sa aiba consistenta unui sos mai gros. 






4 comentarii:

  1. Ce bine arată.....vreau și eu :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merci Ghiocel. Se fac foarte usor, asa ca merita sa incerci. Dar sfatul meu e sa faci jumatate de portie, pentru ca ies foarte multe. Nu stiu daca se vede in imagini cat de multe sunt, dar a mai mancat si Alex intre timp si tot mai aveam inca o tava pe care n-am mai pozat-o.

      Ștergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.