vineri, 18 septembrie 2015

Negresa cu visine si mascarpone



Negresa (brownie), dupa parerea mea e una din cele mai simple prajituri, dar careia i se pot adauga diverse arome si ingrediente pentru a face din banala negresa un adevarat deliciu. De aceasta data am imbogatit aceasta prajitura cu multe visine, am insiropat-o cu ciocolata si rom si i-am pus un mot de mascarpone cu frisca peste care am ras niste ciocolata amaruie. A iesit ceva de vis.
La aceasta prajitura ingredientele se masoara cu o cana de 250 ml. (1 1/2 cana inseamna o cana si jumatate. Asta pentru ca cineva a inteles gresit si a pus doar jumatate de cana, dupa care mi-a scris foarte suparata ca reteta e gresita.)

Ingrediente:

- 1 1/2 cana zahar
- 1 1/2 cana faina
- 1 cana de lapte
- 1 cana de ulei
- 5 oua
- 4 linguri de cacao
 - 6 linguri de nuca macinata
- un plic de zahar vanilinat
- un plic de praf de copt
- 350 g visine congelate

Intr-un vas se amesteca zaharul, zaharul vanilinat, cacaua, apoi se adauga treptat laptele si uleiul, pana se omogenizeaza bine. Se pune pe foc si se lasa sa dea un clocot. Din acest sos de ciocolata se opreste o cana, pe care o vom folosi la insiropat prajitura. Restul sosului de ciocolata se lasa sa se raceasca, apoi se amesteca cu 5 galbenusuri, se adauga nuca macinata, faina amestecata cu praful de copt si in final albusurile batute spuma.
Compozitia se toarna in tava (25/35) tapetata cu hartie de copt, se pun visinele (visinele se pot pune si asa congelate cum am facut eu, sau daca le decongelati, trebuie scurse de zeama) si se coace in cuptorul preincalzit aproximativ 30 minute, pana trece testul scobitorii. Cand este aproape gata, se scoate tava din cuptor, se toarna peste blat sosul de ciocolata ramas in care am adaugat o jumatate  sticluta esenta de rom si se intinde cu dosul unei linguri pe toata suprafata prajiturii, apoi se introduce din nou in cuptor si se mai coace 10 minute, la foc mic. Se lasa sa se raceasca, apoi se taie patrate.

Crema:
-250 g mascarpone
-3 linguri zahar pudra (sau dupa gust)
-150 ml frisca lichida 

Mascarpone se bate cu zaharul pudra, apoi se adauga frisca batuta. Se omogenizeaza crema, se pune intr-un posh si se spriteaza moturi de crema pe fiecare bucata de prajitura. Se rade ciocolata neagra deasupra.






Un comentariu:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.