joi, 29 octombrie 2015

Cozonac inima cu ciocolata



N-am mai facut de mult un cozonac, nici nu suntem noi foarte mari fani cozonac dar acesta cu ciocolata ne place tare mult. L-am si facut de mai multe ori sub diferte forme, clasic, coronita impletita sau coronita simpla. De aceasta data totul a mers struna, pentru ca a muncit masinuta mea de paine in locul meu. Adevarul e ca asa ti-e mai mare dragul sa faci tot felul de aluaturi, cand framanta masina in locul tau. :D Totul e sa se restecte ordinea in care se pun ingredientele si in rest ea isi face treaba cu constiinciozitate.

Ingrediente:
-450 g faina
-7 g drojdie uscata
-100 g zahar.
-2 plicuri zahar vanilat
-coaja rasa de la o limeta
-3 linguri ulei
-50 g unt moale
-150 ml lapte caldut
-1 ou intreg si 2 galbenusuri
-1 praf de sare

In cuva masinii de paine se pune in aceasta ordine laptele caldut, untul moale, uleiul, zaharul, ouale, vanilia, coaja de lime, faina si ultima e drojdia, avand grija sa nu ajunga lichidele la drojdie. Se seteaza masina de paine pe programul de framantare si dospire, care la masina mea e programul nr. 8 si dupa o ora si 30 minute, aluatul e gata.


Crema de ciocolata:
-2 albusuri
-50 g unt moale
-4 linguri zahar pudra
-4 linguri amidon
-3 linguri cacao
-esenta de rom

Se amesteca toate ingredientele pana rezulta o crema de ciocolata fina si aromata. (Sau puteti folosi finetti, nutella, etc.)

Aluatul se intinde in foaie dreptunghiulara, se unge cu crema de ciocolata, se ruleaza si se taie felii cam de doi cm grosime. Rulourile se aseaza intr-o tava tapetata cu hartie de copt. Eu am ales o forma de inima, dar le-am pus cam haotic, din motive de pitica plangacioasa. :D 
Se unge deasupra cu galbenus de ou si se presara o lingura de zahar (optional) si se coace cozonacul 45 minute in cuptorul preincalzit, la foc mic. (Verificati cu o scobitoare daca e copt in interior. Al meu a fost perfect dupa 45 minute.)
Enjoy!







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.