miercuri, 10 mai 2017

Coronita cu mac si nuca



Cozonacul cu mac a avut o asa mare trecere la noi, incat am decis sa-l repet, sub o forma putin diferita. Despre cat de mult imi place macul in deserturi, v-am mai povestiti si cu alte ocazii. De aceasta dataam combinat macul cu nuca si a iesit un cozonac foarte bun, pufos si aromat.
Ca de obicei, prietena mea, masina de paine mi-a fost de ajutor. Daca n-as avea masina de paine, cu siguranta n-as face atat de des cozonaci, cornuri, gogosi, aluaturi in general, pentru ca fie vorba intre noi, nu ma omor dupa framantat aluatul cu mainile.

Ingrediente:
-500 g faina (Raftul bunicii)
-120 g zahar
-3 galbenusuri de ou
-200 ml lapte caldut
-50 g unt topit
-3 linguri ulei
-1 lingura smantana
-coaja rasa de la o lamaie
-1 plic zahar vanilat 
-1 plic drojdie uscata Dr.Oetker

Cum va spuneam, eu am facut aluatul la masina de paine, astfel ca singura conditie pentru reusita unui aluat, este sa respectati ordinea introducerii ingredientelor in cuva masinii de paine. 
In cuva masinii de paine se introduc ingredientele in aceasta ordine: -laptele, untul topit, smantana, uleiul, galbenusurile, zaharul, zaharul vanilat, coaja de lamaie, faina si deasupra drojdia uscata. Se seteaza masina de paine pe programul de framantare si dospire si ea isi va face treaba singura si dupa o ora si jumatate aveti un aluat pufos, crescut.
Daca nu aveti o masina de paine, preparati aluatul astfel:
Intr-un vas se amesteca faina cu zaharul si drojdia uscata. Separat se amesteca laptele caldut cu untul lichefiat si uleiul. Peste faina adaugam galbenusurile batute cu o furculita, apoi laptele cu untul si uleiul, smantana si  se framanta un aluat elastic si nelipicios, pe care il acoperim cu un prosop si il lasam la dospit o ora.

Umplutura de mac: 
-100 g mac macinat
-50 g zahar
-coaja de lamaie
-1 plic zahar vanilat
-50 ml lapte 
-50 g stafide

Se pune la fiert laptele cu zaharul si coaja de lamaie si cand incepe sa fiarba se adauga macul macinat si stafidele. Se amesteca pana se ingroasa umplutura de mac.

Umplutura de nuca
-2 albusuri
-70 g zahar
-120 g nuca macinata
-esenta de rom

Pentru umplutura, se bat albusurile spuma tare, se adauga zaharul si se bate in continuare pana se topeste zaharul. Se adauga apoi amestecand cu o lingura, nuca macinata si esenta de rom.

Aluatul se imparte in doua parti egale. Fiecare parte se intinde intr-o foaie dreptunghiulara si pe o foaie se pune umplutura de mac iar pe cealalta umplutura de nuca. Se formeaza doua suluri care se impletesc si se pun intr-o forma de tort tapetata cu hartie de copt. Pentru ca eu am vrut sa obtin o forma de coronita, am invelit un pahar de tabla in folie de aluminiu si am pus paharul pe mijloc. Cozonacul se unge cu galbenus de ou amestecat cu putin lapte si se coace timp de o ora in cuptorul preincalzit, la foc mic, pe treapta a doua a aragazului. Dupa aproximativ 40 minute, se scoate cozonacul, se acopera cu folie de aluminiu sau cu hartie de copt  pentru a evita "bronzarea" excesiva a cozonacului si se mai lasa inca 20 minute in cuptor. Se lasa sa se raceasca de tot si abia apoi se poate taia felii.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.